Frakt & Returpolicy
Frakt
Smartiq skickar produkter inom Sverige från vårt lager i Bromma. Vi kan med anledning av det upprätthålla snabba leveranstider. Försändelsen sker genom avtal med Postnord AB och deras partners i andra länder. Du är berättigad att ångra en beställning genom att kontakta smartiq.se kundtjänst inom 30 dagar från det datum då din beställning gjordes. För att du ska få dina pengar tillbaka krävs det att produktens skick är detsamma som när den skickades till dig, alltså i nyskick. Kostnaden och ansvaret för själva returen står du som kund för.
I det fall där du som kund tycker att leveransen av din beställning har tagit för lång tid är det ditt ansvar att kontakta kundtjänst för att avbryta beställningen. Om beställningen redan är skickad vid kontakt måste du först invänta leveransen och därefter kontakta oss igen. En avbruten beställning är inte validerad förrän ett bekräftelsemejl på detta har skickats till dig av smartiq.se. Om en produkt du har beställt inte längre finns i lager har Smartiq rätt att avbryta ordern och återbetala dig hela beloppet. Du får då en bekräftelse på detta.
Den estimerade leveranstiden är 2-5 dagar i Sverige med Standardfrakt och 1-3 dagar med Expressfrakt, beroende på var i landet du bor. I resten av världen är den estimerade leveranstiden 5-14 dagar med Standardfrakt och 3-9 dagar med Expressfrakt, också beroende på var du bor.
Vänligen uppmärksamma att en beställning som kommer in efter klockan 16:00 lokal tid först skickas dagen efter och leveranstiden beräknas därefter.
Standardfrakt 1-3 dagar | 29 kr |
Expressfrakt 1-2 dagar | 49 kr |
Fri expressfrakt vid köp över 400 kr | 0 |
Retur
Vi på Smartiq har öppet köp i 30 dagar vid obruten förpackning. Allt du behöver göra för att göra en retur är att skicka oss ett mejl med ditt namn, adress, ordernummer och anledning till retur. Du får därefter ett svar från oss med instruktioner.
Om det har gått mer än 30 dagar sedan din beställning har du tyvärr inte rätt att returnera beställningen.
För att bli beviljad återbetalning är det krav på att produkten du skickar tillbaka är i samma skick som den var när den skickades till dig, alltså ny. Den måste även vara kvar i sin originalförpackning med tillhörande tillbehör.
För att genomföra en återbetalning kräver vi även ett kvitto eller bevis på ditt köp. Det kan vara ett kontoutdrag eller din orderbekräftelse som du fick i anknytning till beställningen.
Vid vissa tillfällen återbetalas endast en del av det totala beloppet. Detta bestäms av Smartiq.se och kan till exempel vara av följande anledningar:
- Produkter med tydliga tecken på att de har varit använda
- Produkter som skickas tillbaka utan tillhörande originalförpackning
- Produkter som returneras efter mer än 30 dagar sedan beställningen
Undantag
Hörlurar och hygienartiklar får endast returneras vid oöppnad förpackning. Vid bruten förpackning godkännes ej returer.
Återbetalning
När din retur är mottagen och inspekterad av oss kommer vi att skicka en bekräftelse till din mejladress att vi har mottagit returen och att vi antingen beviljat eller inte beviljat returen. Är returen beviljad får du ytterligare ett mejl på en bekräftelse att pengarna har förts tillbaka till dig. Återbetalningen sker genom samma sätt som du valde att betala för, och bör synas hos dig inom några dagar.
Vänligen uppmärksamma att fraktkostnaden för returen inte betalas av smartiq.se
Sen eller obefintlig återbetalning
Om du inte har mottagit din återbetalning, vänligen dubbelkolla ditt konto igen. Ser du ingen transaktion vänligen kontakta din bank då det kan dröja ett litet tag innan din återbetalning syns på ditt konto. Om du inte får några besked från din bank, vänligen kontakta oss på support@smartiq.se.
Frakt
För att returnera din produkt, posta paketet väl skyddat till Smartiq.se, Ulvsundavägen 176B, 16867 Bromma
Du ansvarar själv för kostnaden för returfrakten och det faktum att den kommer fram. Det finns olika sätt att skicka tillbaka produkten på med olika säkerheter. Vänligen kontakta ditt lokala ombud för mer information.
Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid att både motta och skicka en produkt. Mer information hittar du på Postnords hemsida eller ditt lokala ombud.
Vänligen överväg att skicka din retur med en spårbar försändelse eller en försäkrad försändelse. Vi på Smartiq kan inte garantera att din försändelse kommer fram utan det är ditt egna ansvar att se till detta.